Different kind of Chinees people - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu Different kind of Chinees people - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

Different kind of Chinees people

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

21 Februari 2014 | China, Hangzhou

Hangzhou, 21 Februari 13:00.

Tas goed vast houden en gaan, kraampjes bekijken, lekker eten ruiken en heerlijk slenteren over de markt. Van handdoeken tot Dr. Dré. Ze hebben echt van alles. Maar wat chinezen niet begrijpen is dat wij 'blanken' over het algemeen geen chinees spreken. Ze blijven maar tegen je praten, dat praten word uiteindelijk schreeuwen, schreeuwen word aan je trekken. Mensen lopen je achterna omdat ze je bijzonder vinden, ze volgen elke stap wat je zet. Ze kijken naar je alsof je een heel ander wezen bent of een bijzonder iemand.

Je hebt zoveel verschillende soorten mensen, normaal merk je dat niet op deze manier. Maar omdat iedereen hier je zo anders aan kijkt, je anders behandelt, merk je op hoeveel verschillende manieren dat kan.

Sommige Chinezen vinden het maar niks dat mensen uit het buitenland naar hun land komen. Ze willen niks van je weten, willen niet naar je kijken en willen zelfs niet dat je bij ze in de buurt komt. Het liefst willen ze je gewoon weg hebben.

Natuurlijk zijn er ook lieve en leuke mensen, ze zijn geïnteresseerd, kijken je netjes aan, bedanken je, zeggen je gedaan en soms maken ze een praatje. Soms zijn ze te lief, dat lief slaat dan om in nieuwsgierig en willen dan alles van je weten, maar dan ook alles, ze vragen nog niet niet welke kleur onderbroek ik aan heb haha. Kinderen die vinden het prachtig, ze zeggen natuurlijk niet veel, maar ze vinden het speciaal wanneer ze iets tegen je kunnen zeggen in een andere taal. Ze zeggen wel tien keer het zelfde, met een steeds grotere glimlach op hun mond.

Nu na een lang ochtendje werken, bereid ik me voor op vanavond. Na het werk gaan Thirza en ik samen met een Chinese jongen weer naar de Night market. Even lekker het hotel uit en weer nieuwe mensen ontmoeten & TIME FOR MILK TEA, haha!

• 21 Februari 2014 - 08:56

Oma Suze:

Hallo liefje.
    Ja lachen dat ze jullie zo aan staren .
    Maar ik geloof best dat je vaak ongemakkelijk er bij voelt.
    Voor hun komen jullie van een ander planet haha.
    Maar dat hebben wij ook gehad toen ze hier voor het eerst massaal naar toe kwamen die hebben hun net gevoeld wat jullie nu mee maken.
    Maar gelukkig zijn er ook leuke chinezen.
    Daar gaan vanavond mee weg en lekker genieten.
    Hoe is het weer daar?
    Nou lief ik was weer blij met je verslag ver weg en op deze manier toch dichy bij.
    I LOVE YOU

• 21 Februari 2014 - 09:14

Marjo Manuel:

Hoi demi, geweldig wat jullie allemaal mee maken. Alles is nieuw en je moet alles opnieuw ontdekken.werken en veel plezier hebben daar gaat het toch om. Het reisverslag lezen is erg leuk zeker als iemand zo ver weg is. Geniet van alles. Dikke kus van marjo en henk.xxxx

• 21 Februari 2014 - 09:25

Monique:

Lieve Demi, zo gezellig om je berichtjes te lezen!! Niet mee stoppen hoor hahaha
    Veel plezier en tot het volgende berichtje
    (nix gemist aan Ajax gisteren hoor, wat een draaaaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa)
    Dikke kus van Mo
    XXX

• 22 Februari 2014 - 23:13

Oma Dini:

Zo te lezen, heb je het wel naar je zin daar. gelukkig maar. Je tas goed vasthouden moet je hier ook, dus dat is niet eens zoveel verschil. En praten de mensen alleen maar chinees, of zijn er ook die zich met een westerse taal proberen verstaanbaar te maken? Gaat in het hotel ook alles naar wens? Ik lees het nog wel. Hele dikke knuffel van ons.!!!