Heimwee? - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu Heimwee? - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

Heimwee?

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

06 Maart 2014 | China, Hangzhou

Hanghzou, 6 maart 2014. 21:00

Eerste maand zit er op, nog vijf maanden te gaan. De maand maart is een maand met veel verjaardagen, 2 maart viel me zwaar, papa's verjaardag. Een prachtige dag voor papa zelf, 1-2 gewonnen van die kakkies en daarna gelijk door naar carnaval, voor mama lekker een dagje voor der zelf en voor mij de laatste werkdag van deze week. Na een nacht slecht slapen, kan ik papa eindelijk feliciteren en natuurlijk even skypen.

Het is nu ondertussen alweer 6 maart, nog drie daagjes werken en dan weer weekend. Nog anderhalf week wachten en dan een weekje naar school, maar nu naar twee nachten vreselijk slecht slapen, besef ik me steeds meer hoe erg ik m'n thuis mis. Het is zo'n vreemd gevoel, China is een bijzonder mooi land, ik heb nog maar zo'n klein stukje van Hangzhou gezien en ben nu al verliefd!

Maar wanneer mijn werkweek weer begint en ik bedenk me dat ik weer 5 dagen lang, 8 uur per dag moet werken, besef ik me dat ik het werk niet meer als uitdaging zie. Op deze momenten mis ik alles in Nederland steeds meer en meer. Mijn familie, mijn vrienden, het Nederlandse eten, Ajax, fat alice etc. Op deze momenten denk ik maar extra veel aan het weekend en aan de plannen die Thirza en ik aan het maken zijn.

Alles is natuurlijk even wennen, de aandacht die je hier krijgt wanneer je op straat loopt, het eten hier ( wat echt niet bevalt), de manieren van de Chinese mensen en de drukte.

Na de nare momenten, die ik best wel heimwee kan noemen. Zijn natuurlijk ook de momenten dat we het prachtige China kunnen zien. Afgelopen weekend wilde we een Tempel gaan bezoeken, onze taxi chauffeur had ons afgezet aan de andere kant van het west lake dus we gingen een wandeling over de brug maken! Heerlijk weer, zonnetje en een windje er bij. Genieten dus! Aan de andere kant van de brug zochten we naar de tempel. Natuurlijk konden we deze niet vinden dus bezochten we wat we tegen kwamen, nog niet helemaal weten we wat het was maar het leek op een enorme tuin. Bergje beklimmen en weer bergje af. Met dit weer is het heerlijk om even in de natuur te zijn, foto's maken en onze benen trainen met alle trappen die we hebben gelopen.

17 maart gaan we naar school, college of tourism of Zhejiang. Voor vijf dagen gaan we lessen volgen over de basis van de Chinese taal en de geschiedenis van China. We verblijven dan die vijf dagen op die campus en worden zaterdag weer thuis gebracht! Ik zeg 'Kom maar op met die Chinese woorden'

Thirza en ik zijn al druk bezig om te bekijken wat we allemaal willen zien hier in China. Ergens in mei gaan een weekend naar Shanghai en voor m'n verjaardag in Juli gaan we naar Beijing. Ook gaan we nog een tripje plannen naar de prachtige bergen hier in China. Dat zijn de dingen waar we naar uit kijken, de dingen waarvoor we gekomen zijn en de dingen die we verdienen om te zien. Laat de zomer maar komen, laat de zon maar schijnen en laat ons maar genieten van dit prachtige land


  • 06 Maart 2014 - 15:11

    Om Suze:

    Hai liefje
    Wat een leuk verslag weer.
    De foto`s zijn ook toppie.
    Geniet van alles en als straks het zonnetje daar schijnt wil je niet eens terug naar dit kouwe kikkerland haha.
    groetjes aan Thirza en een dikke knuffel voor jou.

  • 06 Maart 2014 - 16:18

    Oma Dini:

    Je brief gelezen, en ik vind dat je je heel kranig houdt! Alle respect hoor. En ook dat je buiten je werk om, ook nog leuke tripjes maakt. Alle bewondering voor jullie. Dikke knuffel en ik blijf je volgen. liefs Opa en Oma

  • 07 Maart 2014 - 14:40

    Mams:

    Wat een heerlijk en eerlijk verslag. Al die mooie vorbereidingen van wat jullie nog allemaal willen gaan zien en doen, zal jullie zeker helpen door de iets wat saaie tegenvallende stage. Maar oh wat zal het weer heerlijk zijn om hier dan aan de slag te aan....Lieverd geniet maar van elk moment en inderdaad.de wereld ziet er heel anders it als de zon schijnt. xxxxx

  • 08 Maart 2014 - 10:00

    Cisca:

    Hoi Demi, wat geniet ik van je verslagen. Alsof ik daar ook een beetje zit. Je schrijft echt heel beeldend. Misschien ligt in het schrijven wel toekomst voor je :-)
    Het geeft wel een raar gevoel dat als je zo schrijft ik het gevoel heb dicht bij je te zijn terwijl de afstand zo groot is. Geweldig dat je dit allemaal in je jonge leven mee maakt. Uniek gewoon. Ik blijf je volgen meisje, neem me maar lekker mee in jouw avonturen dat breekt bij mij de sleur :-)
    Liefs Cisca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 699
Totaal aantal bezoekers 15134

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: