Onze trip naar de Thee velden van Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu Onze trip naar de Thee velden van Hangzhou - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

Onze trip naar de Thee velden van Hangzhou

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

08 April 2014 | China, Hangzhou

Hangzhou 9 april 14:22.

Na een heerlijk weekendje stappen besluiten we op onze laatste vrije dag (maandag) de thee velden maar eens te ontdekken.

We vertrekken richting de bushalte. Natuurlijk wanneer we aankomen zien we de bus net weg rijden, rennend achter de bus aan, klop ik op de deur. Thankgod hij stopt. Zonder te weten waar we uit moeten stappen, stappen we de bus in en begint ons nieuwe avontuur. Voor 1 RMB = 1.10 EUR, kan je de hele stad door. Na een lange rit zien we de eerste thee velden. Snel lopen we naar de deur, maar natuurlijk, ons avontuur moet spannend blijven, de buschauffeur sluit de deuren voor onze neus en zet zijn route door. We besluiten om te wachten op het moment dat iedereen uitstapt. Hoog in de bergen stapt iedereen uit, dus wij natuurlijk ook! Hm, wat gaan we nu doen? Naar links, naar rechts, naar boven of naar beneden. We besluiten weer om de menigte te volgen. Geen goed idee, naar berg op en berg af hebben we nog geen thee velden gevonden. Na een uur wandelen, lopen we weer terug naar de bus halte en nemen de bus terug naar de eerste thee velden die we hadden gezien. Dit keer lukt het wel om op tijd uit te stappen, en meteen zien we de prachtige thee velden.

Na een stukje lopen komen we bij een enorm groot veld aan. Een enorm indrukwekkend uitzicht. Stel je voor, enorme theevelden met op de achtergrond enorme bergen. Mensen die genieten van de schone lucht, van het prachtige uitzicht, mensen die aan t werk zijn en lekker hun ding doen.

Natuurlijk is er ook weer een man die ons heel interessant vind. Na een paar foto's van ons gemaakt te hebben, besluit hij het zelfde pad als ons te nemen en nog een stuk of 30 foto's van ons te maken. Met onze paparazzi achter ons aan gaan we verder onze eigen weg en lekker ons ding doen.

Na een heerlijke wandeling in de prachtige velden, gaan we weer terug naar ons kamertje. Aangekomen in onze kamer, begin ik met de foto's te sorteren en te bewerken. Na een uur eindelijk klaar en kan ik beginnen met het terug kijken van ons heerlijke dagje. Prachtige foto's zijn het geworden. Onbeschrijfelijk mooi.

Na een uurtje gaan we naar de lobby om met mijn twee collega's uit eten te gaan. We zijn gaan zitten in een heel modern chinees restaurantje, heerlijk gegeten en gezellig gepraat met mijn twee collega's die er donderdag voor het laatst zijn.

Vandaag hebben we onze trip naar de Yellow Mountains geboekt. 20 April vertrekken voor twee dagen de bergen in. Nog meer genieten van het prachtige China.

  • 09 April 2014 - 11:15

    Irma:

    Lieve Demi,

    Wat een belevenissen zeg. Prachtige foto"s. Zo hard werken die mensen, voor zo weinig geld. We zijn verwend he? Iedereen zou het eens moeten zien. Wat een unieke kans voor jou zeg naar China.
    Dat kan niet iedereen zeggen. Ik heb bijna een week op bed gelegen. Ben al 3 weken niet fit. Eindelijk is het rot hoestje over. De weken vliegen voorbij. Gaat de tijd voor jou een beetje snel? Je hebt echt een hoedengezicht.Ha ha. Staat je echt leuk een hoed!!!! Ben je beetje aan het eten gewend? Ik ben ontzettend benieuwd naar al je foto"s en verhalen wanneer je weer terug bent. Kom je maar gezellig logeren!!!
    Nou meis tot het volgende berichtje.

    Liefs en dikke kus IRMA

  • 11 April 2014 - 21:09

    Oma Dini :

    Lieve Demi
    wat heb ik weer genoten van en je bus en andere belevenissen,
    maar vooral hoe mooi je alles verwoord hebt. knap hoor!
    Ik wacht nu al op je volgende avontuur, want dat zijn het toch !!
    Dikke knuffel van Opa en mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 749
Totaal aantal bezoekers 15129

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: