Our time in Beijing - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu Our time in Beijing - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

Our time in Beijing

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

17 Mei 2014 | China, Hangzhou

Nu eindelijk na een weekje terug te zijn van Beijing, heb ik weer tijd om iets te schrijven. Ik zal beginnen bij ons begin van het avontuur

Vrijdag 9 Mei. 05:30 de wekker gaat. Even lekker wakker worden onder een warme douche en klaar maken om te vertrekken. Na een stevig ontbijt wachten we op Maxim en pakken we een taxi naar het trein station. Wat zeg ik 'trein station'? Ik denk toch echt dat we hier verkeerd zitten en op het luchthaven zijn beland. Nee hoor het is een treinstation. Een gebouw net zo groot als een luchthaven. Door een veiligheids- controle en op zoek naar onze perron. Daar zitten we dan, op onze stoelen, de deuren sluiten en we rijden weg uit Hangzhou.

Na een lange reis van bijna zes uur, komen we aan in Beijing. Eenmaal aangekomen in ons hotel, besluiten we er op uit te gaan. Op 5 minuten van ons hotel af bevind zich de verboden stad, dus we besluiten om het te gaan bezoeken. Natuurlijk maken we een paar foto's en poseren Thirza en ik voor het portret van Mao Zedong, natuurlijk moet ik mijn teen stoten, zo hard dat het waarschijnlijk gebroken is. Na een paar minuten heftig uitblazen en hinkelen, posteren we opnieuw en maken we een paar mooie foto's. Na een paar gebouwen te hebben gezien, besluiten dat we het verhaal er achter willen weten en dus een tour gaan boeken. Ons hotel had ook tours, dus vanuit daar hebben we een tour geboekt voor de volgende dag. Smiddag's nemen we een taxi naar de eet markt. We weten niet wat we zien wanneer we der aankomen. Spinnen, slangen, schorpioenen, zee sterren, stierenballen, de buiten kant van de maag etc. Maxim en ik besluiten om een spin te eten, lekker knapperig maar wel een raar idee hoor. Even later kopen Thirza en ik een slang en nemen een hap, echt geen bijzondere smaak, beetje zoals kip.

Zaterdag 10 Mei. Na een heerlijk nachtje slapen en een heerlijk ontbijtje. Stappen we onze tourbus in en met nog 3 andere gaan we er op uit. Eerste stop ' De verboden stad'. Natuurlijk kijkt iedereen ons aan en willen velen met ons op de foto of maken gewoon een foto van ons, met geluid of flits, het maakt die chinezen niks uit. Alles voor een foto haha. Na een paar uur rond lopen door de verboden stad en luisteren naar het verhaal achter deze historische gebouwen gaan we naar de volgende stop 'The Temple of heaven'.

De Temple of heaven is een enorme oppervlakte met enorm veel bomen, in het midden staat een gigantische tempel. Deze tempel word nog steeds gebruikt om 'ceremonie's' te houden. Een enorm mooi indrukwekkend gebouw, helaas is het niet van binnen toegankelijk. Dus moesten we het bewonderen van buiten. Na een heerlijke wandeling door de tuinen, komen we aan op een plein, een plein waar mensen gezellig met z'n alle bij één komen en spelletjes doen, dansen etc. Heerlijk om te zien hoe mensen hier tijd met elkaar door brengen.

Na de tempel of heaven stappen we weer de bus in en vertrekken we naar onze volgende stop een parel fabriek. Na een korte stop hier, gingen we lekker lunchen. Heerlijk chinees eten, we zaten met mensen die geen vlees eten, dus al dat lekkere vlees was voor ons. GENIETEN kan ik je vertellen.

Vervolgens gaan we naar het 'summer palace'. Een enorm mooi landschap met verschillende gebouwen er op. We hadden niet heel veel tijd en omdat het enorm druk was, besloten we om te genieten van het uitzicht wat we voor ons hadden. We kijken naar links, voor ons en naar rechts.. RECHTS, oh jeetje wat zien we nu. Een klein jongentje wat door zijn moeder vast gehouden word en midden op het plein gaat plassen. Het is hier dus heel normaal dan kinderen op straat plassen en poepen. Een paar weken geleden hadden we ook al een meisje op straat zien poepen. Voor ons natuurlijk een wonderbaarlijk, dus Thirza maakt snel een foto, iets om nooit meer te vergeten natuurlijk haha.

Na het summer palace vertrekken we naar onze laatste stop 'Dr Tea.' Dr Tea is een thee huis waar ze onderzoek hebben gedaan waar welke thee voor helpt. Na een thee ceremonie en de uitleg over de verschillende soorten thee, kijken we rond in het winkeltje en hebben Thirza en ik een godsvermogen uit gegeven aan thee. Maar ja wie weet helpt het en anders is het elke keer een duur kopje thee, maar wel met een heerlijk smaakje.

Op de terug weg naar ons hotel rijden we langs het Olympisch Stadion, niet normaal hoe groot dat ding is. 30 Foto's gemaakt, want natuurlijk wil ik een mooie foto hebben voor m'n foto album.

Zondag 11 Mei. Vandaag vertrekken we met de tourbus naar de Ming tomb. Het graf van de laatste keizer van de Ming Dynasty. Vervolgens vertrekken we naar de Jade Fabriek, wat is dat toch mooi. Mooi maar verschrikkelijk duur.

Vervolgens gingen we lunchen.. hm lunchen? Waar is iedereen gebleven, gelukkig zien we onze reisleider en die brengt ons snel naar de lunch, wat blijkt iedereen zit er al zo'n 10 minuten. Dus het eten was al bijna op en koud. Toch nog even snel wat eten en de bus weer in om naar de Chinese muur te gaan. Onze reisleider verteld ondertussen nog wat over de Chinese muur. Wist je dat ze mannen en vrouwen vanuit heel China lieten komen om de muur te bouwen. Wanneer iemand overleed tijdens deze bouw, begroeven ze de lichamen in de muur. Omdat ze geen geld hadden om alle lichamen terug te sturen naar de familie, was dit de enige oplossing. Extra fundering zeggen ze ook wel eens. De Chinese bevolking heeft hier door twee verschillende meningen over de Chinese muur.

Regen? oh shit, dit is echt balen denken we nog. Maar eenmaal op de muur, ongelofelijk wat een uitzicht. Daar sta je dan, in de regen op de Chinese muur, met mijn ajax shirt aan. Maar niks kan me gelukkiger maken op dit moment. Al het harde werken, al het gemis van thuis en alles wat we hebben overwonnen. Hier deden we het voor, samen met Thirza en Maxim nemen we even de tijd, de tijd om te genieten, om foto's te maken voor thuis. Maar ik weet, dit beeld, dit moment zal ik nooit vergeten.

Eenmaal terug in het hotel, gaan we even lekker eten en kijken we terug naar wat we allemaal al gezien hebben.

Maandag 12 Mei. Onze laatste dag alweer in Beijing. Er is nog één ding wat we perse willen zien 'Het tiananmen square.' Maxim heeft veel over dit plein gelezen en verteld ons wat hij allemaal weet. Indrukwekkend hoor. In onze korte broek lopen we heerlijk over het plein. We besluiten even lekker te gaan zitten in een parkje en natuurlijk lekker verbranden haha.

Om half vier pakken we weer de taxi naar het treinstation en rijden weer terug naar Hangzhou. Wat een trein reis, naast me ligt Thirza heerlijk de hele reis te slapen. Maar Demi, deze doos kan niet slapen. Na een uur zitten luisteren naar de Chinees naast me die aan het zingen is, zet ik mijn koptelefoon op, muziekje aan en begin maar een spelletje te spelen op mijn telefoon. Eindelijk na bijna zes uur komen we aan in Hangzhou. Wel weer lekker hoor, voelt op één of andere manier toch als thuis komen, heerlijk in ons eigen bedje.

Sochtends word ik al om zeven uur wakker, maar zeven uur geslapen en toch klaar wakker. Om negen uur maak ik Thirza wakker en gaan we lekker ontbijten. Na het ontbijt, verhuizen we al onze spullen naar de kamer naast deze kamer. Waarom? Aangezien ik allergisch ben voor stof, onze kamer extreem klein is voor twee personen en onze schoonmaakster niet heel goed kan schoonmaken door alle spullen. Hebben we een grotere kamer gekregen en wat voor één. Drie verschillende kamers, je komt binnen, daar is één bed, we hebben een grote badkamer en nog een slaapkamer met twee bedden. Heerlijk ruim, wanneer we onze spullen neer gezet hebben, mijn foto's en Thirza's posters hebben opgehangen. Kan ik eindelijk de foto's bewerken en bekijken.

Bijna twee uur verder geniet ik van alle foto's die Thirza en ik hebben genomen en kijk ik terug op een indrukwekkend, leerzaam, gezellig weekend.

  • 17 Mei 2014 - 16:11

    Papa:

    Hallo lieverd, leuk om terug te lezen wat je al verteld heb maar nu even iets uitgebreider. Ja dan kan een hotelkamer toch een beetje aanvoelen als thuis he (niet aan wennen hoor!! hahahah) Lieverd we zijn hier allemaal harstikke trots en jarloers op wat je daar allemaal meemaakt op je teenstoten na dan.
    Het blijft leuk lezen op de manier zoals je er verslag vanuit brengt dan voel ik mij toch een beetje dichtbij je!XXX

  • 17 Mei 2014 - 19:59

    Marjo Manuel Henk Manuel:

    Meiden, meiden, wat jullie allemaal zien en mee maken helemaal te gek. Alleen het eten van spinnen en slangen vinden wij toch wel wat griezelig maar goed als je daar bent moet je alles proberen, zegt men. Wij wensen jullie alle plezier toe, ò met het werken natuurlijk. Dikke kus van ons. Xxxxxx

  • 18 Mei 2014 - 12:29

    Oma Suze:

    Hallo meiden wat een leuk verslag weer. En wat stoer om al die beestjes te eten. Leuk dat jullie het zo naar het zin hebben gehad. Kan er best jarloes op zijn. Zo als je ziet ik ben weer thuis. Kunnen we weer gezellig skype. Heel veel liefs en een dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 15136

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: