Een werk dagje in het Merchant marco hotel - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu Een werk dagje in het Merchant marco hotel - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

Een werk dagje in het Merchant marco hotel

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

04 Juni 2014 | China, Hangzhou

Assistant manager in een hotel in China. Juist.. Het klinkt leuker dan het is. Van 08:00 tot 12:00 zit ik achter mijn bureau een beetje voor me uit te kijken, Soms met wat westerse gasten praten en de Chinezen uitleggen hoe de lift werkt. Vaak ga ik maar een beetje schijven of folders lezen.

Van 12:00 tot 14:00 heb ik even pauze, even een powernap of lekker een filmpje kijken. Vandaag even heerlijk met papa en mama geskyped. Om 14:00 ga ik weer aan de slag en ga ik weer zitten achter mijn bureau. Wanneer er echt niks te doen ik ga ik even in het kantoor achter zitten en rustig de telegraaf lezen op mijn telefoon. Wanneer dit niet het geval is zit ik achter mijn bureau voor me uit te staren. Op een uur papierwerk na, doe ik smiddags helemaal niks.

Maar op sommige dagen zijn er veel westerse gasten en dan heb ik gelukkig wel wat te doen. Dan kan ik gezellig met hun praten, vaak zijn de gasten heel erg geïnteresseerd, dus vaak zijn het echt hele leuke gesprekken. Met Colombianen heb je soms wel een gesprek van bijna een uur. Wanneer gasten voor een paar dagen blijven, komen ze sochtends even gedag zeggen en succes wensen. Wanneer een Nederlandse gast komt ben ik altijd heel enthousiast en kijk ik uit naar hun komst. Even een heerlijk gesprek als Nederlanders onder elkaar. Vaak verklaren ze me voor gek dat ik hier zes maanden blijf, maar ze hebben er wel respect voor.

De weken gaan nu heel snel, maar soms niet snel genoeg naar mijn mening. Werk sleept je echt door de week, op deze manier gaan de weken zo veel sneller. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik echt iets leer van het werk in dit hotel, maar ik leer zeker wel iets van Stage in het algemeen. China leert mij enorm veel, het opent mijn ogen in vele dingen. Nog steeds ben ik blij dat ik hier voor heb gekozen en dankbaar dat ik hier mag zijn.

Leven in een geheel andere cultuur geeft je een andere kijken op alles. Het veranderd je hele leven. Dit is iets waar ik dankbaar voor ben, China brengt zoveel meer dan het neemt. Soms zie ik dat niet, maar als ik bewust na denk dan merk ik dat mijn hele levenswijze en denkwijze is veranderd.

  • 04 Juni 2014 - 14:18

    Evelien:

    lieve demi
    Wat een prachtig verhaal weer.Zoals je weet zat ik er ook op te wachten. Het is wel wat hoor....best saai zo zitten. Ik zie het helemaal voor me hoe jij dan die Nederlanders begroet hihi.Allemaal beelden in mijn hoofd haha....Heel mooi dat je nu de dingen heel anders gaat zien en dan je dankbaarheid. ..pff deem mooi om te lezen!! Je kan ook ontzettend mooi dingen vertalen. Lieverd blijf zo dankbaar en blijf zeker genieten want dat is toch wel het belangrijkste!!Schrijf je snel weer?????
    HEEL VEEL LIEFS. ........MAMA HOP

  • 04 Juni 2014 - 14:21

    Mams:

    Jeetje meissie, wat weet je dat weer pakkend te vertellen. Ik lees niets over die gekke collega?!
    xxx

  • 04 Juni 2014 - 14:25

    Demi Megan :

    Hahah Ohja vergeten te vertellen! In m'n volgende verhaal weer mam? Deal?

  • 04 Juni 2014 - 15:20

    Papa:

    Hallo Deemster, ik denk dat jouw grootste winst van deze stage niet gezocht moet worden in het Hotelwezen als zodanig maar wel het feit om met andere mensen contact te maken! En dan ook nog in een andere taal. Het gemak waarmee je contact nu kan maken en onderhouden is iets kostbaars om te hebben niet iedereen durft zo met vreemde mensen om te gaan. Zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen maar wat helemaal duidelijk voor je is geworden is wat je hier hebt aan familie en echte vrienden! Het was weer een genot om te lezen princes!

  • 06 Juni 2014 - 01:16

    Oma Suze:

    Hallo mijn hartje, ja dat was weer een leuk verslag maar balen dat je dagen zo lang duren. Maar gelukkig zit je aan de goede kant van je zes maanden stage. En net wat je zegt je leert een andere kant van de mensen kennen!Nou lief ik kijk weer uit naar je volgende verslag een hele dikke knuffel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 15137

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: