What a day! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu What a day! - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

What a day!

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

12 Februari 2014 | China, Hangzhou

Hangzhou, 12 Februari. 21:58

7uur, met een vermoeid lichaam doe ik de wekker uit. Na een lange nacht van kou kleunen en liggen draaien moeten we snel ons aankleden, ontbijten en melden voor onze eerste werkdag. De eerste drie maanden moet ik werken in het restaurant, ik stap het restaurnt binnen met mn mantelpakje en met mn hakken. Toen ik mijn taken kreeg te horen, wist ik al 'dit word een lange dag'. Na twee uur werken vallen mn voeten bijna van mijn lichaam af. Maar als een echte werker hou ik natuurlijk vol en zet ik een fake glimlach op me gezicht.

Mensen kijken je na, staren je aan en durven je bijna niet aan te spreken. Ik merk nu pas hoe het is om een uitzondering te zijn op de andere. Ik voel me voor het eerst enorm wit. Sommige vinden het ook ontzettend leuk en gaan een gesprek met me aan. Ze vragen waar ik vandaan kom, waarom ik hier ben, hoelang ik hier ben etc. Ze zijn heel nieuwschierig hoe het is, in mijn land.

Lizzy kwam langs om ons te vertellen dat we een andere kamer krijgen, we zijn een gesprek met lizzy aangegaan omdat we ons niet veilig en blij voelde in ons andere kamer. Mijn echte glimlach kon niet meer van mijn gezicht af. Een prachtige kamer, een heerlijke douche, een marmere vloer, tapijt bij het bed gedeelte, kort om een kamer om van te dromen.

Nu lig ik in mn heerlijke bedje, terug denkend aan alles wat we al hebben mee gemaakt. Gister avond zijn we naar het West lake gelopen, een super mooi meer, waar je echt de kleine details ziet van China. De straten zijn hier super lang, de gebouwen super hoog en extreem veel lichten, reclame borden en auto's. Natuurlijk maken we overal foto's van. De chineze bewoners kijken ons nu raar aan. Omgekeerde wereld op dit moment haha.

Na even wennen, besef ik me dat Chinezen enorm lief zijn, ze wilen je helpen, ze willen vrienden zijn en ze willen niet alleen jou dingen leren en laten zien, maar ze willen ook dat wij hun dingen leren. Ik denk dat ik me wel ga vermaken hier de komende paar maanden.




  • 12 Februari 2014 - 15:38

    Henk:

    Heerlijk om iets van je te lezen! xxx

  • 12 Februari 2014 - 17:04

    Hans En Anneke:

    Hee lieverd, ontzettend leuk om je eerste ervaringen te lezen. Ga zo door want je hebt echt talent om een goed verhaal te schrijven. We kijken uit naar de volgende...
    Je eerste aankoop wordt zeker een voetenbad?? Vast wel goedkoop daar..

  • 12 Februari 2014 - 17:44

    Elvira Verburgt:

    Leuk om ook jouw verslag naast dat van Thirza te lezen, Demi... zo beleven jullie w.s. bepaalde dingen net even anders daar. Maar 1 ding is zeker: jullie zijn beiden blij met de nieuwe kamer, hahaha! Zou ik ook zijn, want als je lekker uit kunt rusten kunnen jullie de stagewerkzaamheden en nieuwe vreemde dingen ook veel beter verdragen, zeg maar! Veel plezier daar hoor en zet 'm op in het restaurant!

  • 13 Februari 2014 - 08:38

    Bernadette:

    Hoi lieverd,

    Leuk verhaal weer....hoe gaat het nu met je voeten??? Maak ook even foto's van je collega's ben reuze benieuwd hoe die er uitzien. Hoe is het weer nu, nog steeds koud???
    xxx mams

  • 13 Februari 2014 - 14:15

    Oma Suze:

    Gaaf verhaal ...ben blij dat ik je heb gezien en gesproken.Mijn accuutje even opgeladen hihi door jouw te zien.xxx

  • 14 Februari 2014 - 22:45

    Orna Dotsch:

    Heel goed dat je het aangekaart hebt van de kamer. Als je niks doet gebeurt er niks! Jullie gaan het redden, dappere meiden fier en koen!
    Leuk om je verslag te lezen. Deze ervaring nemen ze nooit van je af! Ik blijf jullie volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 15148

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: