What an amazing week - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu What an amazing week - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

What an amazing week

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

22 Maart 2014 | China, Hangzhou

Hangzhou, 22 maart 20:28.

Na een heerlijke lange douche, plof ik neer op mijn heerlijke zachte bed. Na vijf dagen op een hard matras te hebben gelegen, is dit toch wel even genieten.

Maandag 17 maart: Spullen in pakken en op naar school voor vijf dagen. Vijf dagen overleven op een campus, een campus hoe zou dat zijn? Het leven op een campus is ontzettend gaaf, het is heel relaxt. Iedereen heeft zijn eigen plekje en doet zijn ding. Savonds gaan mensen samen sporten, naar de markt en gezellig met z'n alle eten. Vandaag alweer nieuwe Chinese woorden geleerd tijdens onze eerste les. De lokalen zijn oud, groot en koud. Maar op deze manier voelen we ons wel echt een student in een ander land.

Deze week hebben we verschillende lessen gehad, van de Chinese taal tot kookles naar Chinese etiquette. Super leuk om te leren hoe anders alles hier gaat.

Vandaag ( Zaterdag 22 maart) sluiten we deze week af in ShaoXing. Een prachtig authentiek dorpje. Zo veel details van het oude China zag ik terug in de huizen, dorp bewoners en winkeltjes.

We beginnen met een fiets tochtje. Natuurlijk stappen we niet zelf op een fiets, maar in een fiets taxi. Super gaaf natuurlijk, maar enorm zielig voor die arme man die enorm hard moest trappen om ons van A naar B te krijgen. Enorm gelachen met mijn Chinese buddy die zichzelf 'Susann' noemt. Aangezien ik het verkeer hier in China niet begrijp en steeds dacht dat we een botsing kregen en schrok, begon Susann steeds harder te lachen om mijn angst voor een andere taxi. Wanneer een andere 'fiets' taxi aan onze fiets ging hangen, kreeg onze chauffeur ruzie met hem en begonnen ze te zigzaggen om elkaar af te snijden. Onze top chauffeur won de race, waardoor ik alleen maar harder moest lachen omdat hij van vloeken naar zeer trots veranderde.

Na ons fiets avontuur hadden we tijd om even in de winkeltjes te kijken, super leuke winkeltjes met kleine hebben dingetjes. Van armbandjes naar parapluutjes. Na een tijdje verrast Susann me met een heel lief rood parapluutje 'for you, from me' zegt ze heel verlegen. Met een enorm glimlach op mn gezicht bedank ik haar, waarna zei enorm blij is met het feit dat ik blij ben met haar kado. 'red stands for good luck' zegt ze vervolgens. Enorm lief dat iemand die je eigenlijk niet kent, een kado'tje voor je koopt, een kado met een betekenis.

Na de lunch vertrekken we naar de bootjes. Super leuke kleine bootjes want me moet denken aan Venetië. Met z'n drieën stappen we in een bootje en vertrekken we het water op. Met een onwijs mooie omgeving kijken we onze ogen uit. We komen mensen tegen die hun kleding wassen in de rivier, mensen die gezellig buiten zitten te praten met familie of vrienden, oude vervallen huizen, huizen met mooie oude Chinese details.

Eenmaal weer aan wal, wachten we heerlijk in het zonnetje op onze bus. Onze bus naar ons heerlijk hotelletje, ons prachtige kamer met onze zachte bedden, heerlijke douche en verwarming.

  • 22 Maart 2014 - 14:50

    Marjo Manuel:

    Hoi demi, wat een gezellig en leuk reisverslag is er weer uit gekomen, volgens mij hebben jullie het ontzettend naar jullie zijn. Geniet van alles van het werk, de stage en school en natuurlijk van jullie vrije tijd. Op naar het volgende verslag. Dikke xxxx van marjo en henk.

  • 22 Maart 2014 - 18:36

    Maas:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt wijfie! Ik lees de verslagen elke keer weer met een glimlach :$ Heel veel plezier nog! Dikke Kus <3

  • 22 Maart 2014 - 20:04

    Oma Suze:

    Hai lief wat een leuk verslag weer. Kijk vol spannimg uit naar je volgende verslag.
    En wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Lekker nu een paar dagen vrij ga er maar fijn van genieten.
    Dikke knuffel xxxxxxxxxxxx

  • 23 Maart 2014 - 17:38

    Monique:

    Hoi moppie,
    heerlijk verslag weer, en die foto's geven ook een goeie indruk!
    Zo blij dat je het naar je zin hebt, geniet er lekker van en hou ons op de hoogte

    Veel liefs en een dikke kus
    Mootje
    WZAWZDB
    XXXXXXXXXXX

  • 24 Maart 2014 - 09:16

    Mams:

    Hallo lieve schat, wat een plezier straalt hier van af....natuurlijk weet ik alles al maar toch weer heerlijk om te lezen... Je kunt wel zo'n weekelijks stukje schrijven voor de Libelle of Margriet!!!

  • 24 Maart 2014 - 21:03

    Annet Voster:

    Hoi Demi!

    wat leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!
    Volgens mij ben ik ook in ShaoXing geweest, herkende het op je foto's.
    Leuk die lessen op het College, misschien kan je komend schooljaar wel een lesje geven bij CA :)
    heel veel plezier daar, groeten aan Thirza!
    groeten,

    Annet Voster

  • 25 Maart 2014 - 08:56

    Pa:

    Lieve schat, De reisverslagen maken de afstand er niet minder om maar je laat mij (ons) wel zo op een bijna tastbaren manier mee genieten van je stage. Hier gaat het leven z'n gangentje zo als te doen gebruikelijk, ik moet van je moeder strijken, de was doen, afstoffen, dweilen, de meubels in de was zetten, eten koken voor ons allemaal, de vat doen en ga zo maar door! Het zou mooi zijn als jij weer terug bent dan kan jij dat allemaal weer voor ons doen. hahahahahaha genietze lieverd! XXX hou van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 15148

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: