héhé, het is eindelijk zo ver. - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu héhé, het is eindelijk zo ver. - Reisverslag uit Hangzhou, China van Demi Megan Noll - WaarBenJij.nu

héhé, het is eindelijk zo ver.

Blijf op de hoogte en volg Demi Megan

11 Februari 2014 | China, Hangzhou

Hangzhou, 11 Februari 08:10.

Voor het eerst wakker worden in China is enorm anders dan in Nederland. Je word wakker en denkt dat je in je eigen bedje ligt, maar wanneer je je ogen opent besef je je weer dat je niet thuis bent maar aan de andere kant van de wereld. Best wel uit gerust kijk ik terug naar onze reis.

Na een emotioneel afscheid van familie en vrienden op Schiphol stapte we het vliegtuig in. We zaten allemaal ergens ander, mijn buurman was niet al te gezellig dus ik weet 'dit word een lange vlucht'. We vlogen met KLM naar Abu Dhabi. Wat een fantastische service. Heerlijk eten en vaak rondjes voor drinken. De vlucht naar Abu Dhabi verliep super, op mn boze buurman na, omdat ik over foto's van maakte. Ik zie hem nog zo met zn ogen rollen wanneer ik weer een foto maak van het eten wat we krijgen, haha. Na een paar uur vliegen, keek ik maar wat ik nog in mn tas had zitten. Daar vond ik het bruine boekje, die ik heb gekregen van Britt en Corine. Ik deed hem open, meteen sprongen de tranen in mn ogen. Zat ik daar in mn eentje te huilen en te lachen om alle lieve en gekke berichtjes die iedereen had geschreven.

Eenmaal aangekomen in Abu Dhabi, aten we even snel wat bij de Mac. Wat een verschil, daar is een hamburger met kaas ook echt een hamburger met kaas. Niet een chemische plakje wat zo uit de fabriek komt. Wat een ander soort land is het toch ook, we konden maar niet wennen aan mannen met lange kleding aan en dan te bedenken dat hij hier in een jurk loopt en jij in een broek, en dan u jou raar aan kijken, met een blik 'wat heeft zij nou aan, kan toch niet. Haha

Onze vlucht naar Shanghai vlogen we met Ethiad. Weer een prachtige vlucht met leuk, lief personeel. Maar wat een lange reis was dat, niet kunnen slapen en nog wetend dat je nog 7 uur moet is geen fijn idee. Maar wij als avontuur mensen, zetten onze tv aan en volgen de vlucht nauwkeurig. Wanneer we eindelijk boven China vlogen, besefte we nog niet dat dit China was. Kayleigh zei zelfs ' vind het een beetje op Deventer lijken' waar op ik reageerde ' geen idee, heb nog nooit over Deventer gevlogen'.

Onze eerste stappen in China, met onze mond en ogen wijd open. Wat een enorm vliegveld. Even zoeken op de borden en snel door immigratie controle. Door de deuren heen en dan zoeken naar Lizzy, ons contact in het Hotel. Na zoeken, bellen en wachten ontmoeten we Mrs.Ding en Lizzy. Enorm lieve mensen, we voelde ons meteen welkom en op ons gemak.

Na twee vluchten van intotaal 16 uur moesten we nog 2.5 uur in de auto na ons hotel. Vechtend om onze ogen open te houden zagen we de verschillen tussen rijkdom en armoede in China. Lizzy nam ons mee naar een restaurantje. Waar we iets nieuws aten, rijst met daar in varkensvlees, echt enorm lekker! Ook heb ik voor het eerst iets gegeten, waarvan ik nu denk ' wow, wat dacht ik bij me zelf, haha' Kippenpootjes, maar niet zoals we het in Nederland eten, maar gewoon echt een kippenpoot, met nagel en boten er nog aan en in. Smaakte niet verkeerd, maar ik neem t niet gauw nog een keer haha.

Eenmaal in ons hotel aangekomen, kregen we onze kamer te zien en een rondleiding door het hotel. Enorm mooi hotel, een luxe uitstraling. Onze kamer is een ander verhaal. Voor onze kamer moeten we eerst naar buiten lopen, naar een ander gebouw. Op de 6e verdieping is onze kamer. In eerste instantie een leuke kamer, niet luxe maar gewoon een kamer om in te leven. toen we onze spullen gingen uit pakken kwamen we dingen tegen die ons niet zo blij maakte. We hebben geen kast, dus we kunnen onze kleren niet kwijt, een airco is ook onze verwarming, dus moeten onze jas aan in de kamer. Dit gaan we nog wel aan geven bij Lizzy.

We zijn ook heel even de straat op gegaan. Super gaaf, Hangzhou is enorm druk, auto's toeteren om alles, wat het heel levendig maakt. Enorme gebouwen etc. Het is super leuk om een ander land te ontdekken, zeker een land wat zo anders is dan de onze. Na een lange dag, liggen we eindelijk in ons bedje en zijn we zo vertrokken.

Nu, terwijl ik dit verslag schrijf, besef ik me dat het een grote stap is wat we hebben gemaakt. Ondanks dat onze kamer niet is wat we verwachtte, is China wel wat we verwachtte en heb ik enorm veel zin om nieuwe voetstappen in dit avontuur te zetten.


  • 11 Februari 2014 - 02:35

    :

    UFOs will nuke: UNSC in NY[NY], Chicago[IL], LA[CA], Houston[TX] and Miami[FL]. Also destroyed by nukes are: Mexico City[Mexico], Bogota[Colombia], Rio de J. and Sao Paulo[Brazil], Santiago[Chile], London and Manchester[UK], Amsterdam and The Hague[NL], Brussels[B], Paris and Lyon[F], Madrid and Seville[ES], Frankfurt/M and Berlin[D], Rome and Milan[I], Athens[Greece], Istanbul and Ankara[Turkey], Moscow and Nizhny Novgorod[Russian Federation], New Delhi and Mumbai[India], Beijing and HK[PRC], Bangkok[Thailand], Tokyo[Japan], Seoul[ROK], Sydney and Melbourne[Australia].

  • 11 Februari 2014 - 02:54

    Bernadette:

    Geweldig lieverd. Wat ontzettend leuk. Leuke reactie hierboven haha. Xxxx nu nog even slapen.....

  • 11 Februari 2014 - 06:46

    Truus :

    Heel veel plezier met dit grote avontuur. Ik kom zeker regelmatig even lezen of het goed met je gaat. Geniet ervan veel liefs Truus

  • 11 Februari 2014 - 08:18

    Henk:

    Hallo prinses, het 180 dagen avontuur is goed begonnen. Geniet er met volle teuge van en maak zoveel mogelijk foto's (vergeet die dan niet naar mij toe te sturen). Ik hoop dat je blijft doorgaan met het vullen van dit reisverslag. Je hebt een leuke stijl van schrijven dus dat nodigt echt uit om je ervaringen te lezen.

    Bij ons is het gewone leven ook door gegaan ookal is het wennen aan het 7 uurs tijdsverschil. Gisternavond had ik zoiets van "blijf ik wakken want om 00.00 uur is het bij Demi al 07.00 uur misschien moet zij dan wakker worden en gaat ze ff snel skypen???"
    Maar de minuten verstrekken en de telefoon bleef stil dus na verloop van tijd toch maar gaan slapen. hahhahaha ook voor ons is dat even wennen.

    XXX

  • 11 Februari 2014 - 08:49

    Evelien:

    lieve schat,ik heb je gevonden hihi.wat leuk om alle belevenissen van jou te volgen.het was trouwens ook de bedoeling dat je om dat boekje zou gaan janken hihi.die kamer komt wel goed dat ga jij wel ff regelen!! Wanneer gaat het werken voor jou beginnen? lieffie blijf heel veel schrijven. ...dan ben je wat dichterbij. ....geniet van alles en schrijf snel weer over je avonturen. dikke kus en een hele grote dikke knuffel van ons xxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Februari 2014 - 14:05

    Astrid Van Der Noll:

    Ni hou Demi, Wat leuk om op deze manier te genieten van jou avonturen in China..
    Ziet er goed uit... veel plezier.. en ik hoop dat je het met de sneeuw nu hihi.. niet al te koud gaat krijgen..

    groetjes... xx

  • 11 Februari 2014 - 15:13

    Monique:

    Hoiiiiiiiiiiiii wat leuk dat je het in een blog bij gaat houden!!!
    nogmaals heeeeel veel plezier en ik hoop dat de kamer beter wordt, geen kast WTF hahahaha
    kusssssssssssssss
    monique

  • 11 Februari 2014 - 20:59

    Bram:

    Wat leuk om je verslag te lezen, en te horen dat het goed met je gaat, heel veel plezier!

  • 12 Februari 2014 - 18:37

    Tiff & Tijn:

    Hoi meis wat heb je dat leuk opgeschreven ik heb heel boeiend zitten lezen!!
    En wat leuk dat we op deze manier kunnen mee genieten van jou avontuur.
    Je bent echt een stoere meid en we zijn heel trots op je.
    Groetjes Tiffany en Martijn xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi Megan

Dit zijn mijn verhalen over mijn 6 maanden in China. Alle gevoelens komen tevoorschijn en natuurlijk veel foto's. Ik hoop dat ik jullie kan laten voelen hoe het is om hier te zijn, om in China te leven, een onderdeel van een andere cultuur te zijn. Nieuwe uitdagingen aan te gaan. Kortom het ontdekken van een heel nieuw land en cultuur.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 15140

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn leven in China

Landen bezocht: